Especialistas recomendan que se investigue a posiblidade da perda de audición en traballadores do sector do telemarketing

O Centro provincial do ISSGA da Coruña acolleu a xornada “Riscos de orixe ergonómica en postos de telemarketing” durante a que fixo fincapé na necesidade de que se investigue máis a posibilidade da perda de audición nestes operarios.

O telemarketing integra en Galicia a uns 5.000 traballadores, contando só ás medianas e grandes empresas. Neste traballo non hai risco de grandes accidentes, pero si existen riscos elevados de danos para a saúde, tanto físicos como psicolóxicos, que poden chegar a ser graves se non se atallan.

Entres os riscos, atópanse, ademais dos producidos polo ruído, os derivados da iluminación, a ventilación, as condicións termohigrométricas, o propio deseño do posto de traballo e a utilización excesiva da voz, mentres que os psicolóxicos débense maioritariamente á organización do traballo, ben por sobrecarga cuantitativa, falta de autonomía, falta sobre a situación persoal e pouco recoñecemento social.

Unha ventilación incorrecta provoca o aumento da fatiga nas persoas, dificulta a súa concentración e potencia a aparición de enfermidades transmisibles por vía aérea. Un adecuado dimensionamento e deseño dos sistemas facilitará o rendemento dos traballadores e contribuirá a diminuír as baixas por enfermidade.

O calor excesivo incrementa a fatiga e diminúe a concentración, provocando incomodidade, sensación de desacougo e nerviosismo. O frío, ademais de reducir a concentración e causar incomodade, pode derivar tamén na aparición de contracturas musculares. En canto a voz,  o único xeito que se considera efectivo para previr os posibles danos é a reeducación do uso da voz mediante a formación impartida polos logopedas.

A ORGANIZACIÓN DO TRABALLO

Se fixo énfase na falta de autonomía dos operarios, que non poden abandonar o seu posto sen que llo indiquen. Ademais, o feito de que o seu soldo mensual dependa dunha produtividade determinada e o tipo de contrato co que estes traballadores están ligados á empresa fai que sexa moi pouco o control que estes poden ter sobre a súa situación persoal.

ACTIVIDADES FORMATIVAS DO CENTRO

Esta xornada técnica é a primeira das sete que acollerá ao longo deste ano o centro do ISSGA da Coruña, que tratarán sobre a integración da prevención no sistema xeral de xestión da empresa, riscos laborais durante o embarazo e a lactación, a exposición dos traballadores ao ruído e as vibracións mecánicas como axentes físicos.

A actividade formativa das instalacións complétase cos cursos básicos de prevención de riscos laborais, nos que se ensinarán os conceptos elementais sobre seguridade e saúde no traballo, os riscos xerais e a súa prevención, os riscos específicos do sector de actividade, elementos básicos da xestión de prevención de riscos e primeiros auxilios.

Anuncios

3 pensamientos en “Especialistas recomendan que se investigue a posiblidade da perda de audición en traballadores do sector do telemarketing

  1. eu mesmo

    Todo esto suena muy bien, pero como no soy novato en este sector me entran grandes dudas de su aplicación en la vida real, fuera de esos papeles que tan gustosamente se firman pero nunca se cumplen (para empezar con el convenio por ejemplo).
    Documentación de problemas en el aire acondicionado, el estado de la moqueta, pulgas y demas parásitos, la falta de los elementos básicos descritos en el convenio (reposapies, sillas, cables, luces), la fumigación con agentes tóxicos con teleoperadores presentes, hay a patadas, asi como gente dispuesta a declarar, sobramos.
    Personalmente documentación sobre perdidas de oido tengo de sobra ya que he tenido que sufrirlo en mis propias carnes
    Tan solo os pedimos que seais consecuentes con lo dicho y apliqueis todo lo dicho a la vida real y no quede en papel mojado
    un saludo

    Responder
  2. teleope

    hola felicidades por el blog. estoy de acuerdo con eu mesmo, estas cosas es muy facil decirlas pero parece que es muy dificil que se cumplan. dia a dia tenemos que padecer estres, aguantar problemas derivados del trabajo como dolores de espalda o afonia, no tenemos autonomia ni para ir al lavabo y a cambio recibimos un sueldo de mierda encinma no nos valoran. yo soy teleoperadora desde hace mucho tiempo y antes no existia ni el postproceso, ahora al menos lo hay pero es insuficiente, hay que tomarse en serio este tema y tomar medidas mas efectivas para ayudarnos a sobrellevar mejor nuestro trabajo.

    Responder
  3. eu mesmo

    En respuesta a lo que comento teleope, cosas como el antaño famoso grito de malos modos “Cancela postproceso……” se hizo a sabiendas de los representantes sindicales (y esto no me lo podeis negar, porque entre otras cosas, eran compañeros de este y otros sindicatos los que nos gritaban la famosa frase), la falta de material, iluminacion o fallos en la salidas de emergencia no hay que romperse mucho la cabeza para demostrarla ante un juez, pero claro, si en las inspecciones de trabajo lo mas que se quejan es que hay una chaqueta colgada en la silla,……………mal vamos.
    Es muy facil de hacer buenas propuestas, incluso firmarlas, pero a riesgo de que no me publiqueis el post, ¿ de que vale firmar nuevos acuerdos y condiciones si lo que ya esta firmado no haceis que se cumpla? es prometer caviar cuando todavia no tenemos ni pan.
    Porfavor, centrémonos en hacer que se cumpla lo que ya esta firmado que aun estamos muy lejos de ello

    muchas gracias

    Responder

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s